Professor d'Història, Geografia i Art




RECURSOS PER APRENDRE-ENSENYAR ORGANITZATS PER TIPUS:
(Les 2 últimes en una altra web)

=> Anar a història en mp3 amb Juan Antonio Cebrián


=> Recursos per al teu bloc d'aula, consells i recursos .
  
=> Anar a història en flash (diverses subpàgines)

 Anar a descàrregues útils per guardar els recursos
...
ACTIVITATS
Activitats en línia:



=> Activitats línia principal.


  
Dissenya les teves activitats amb google



=> Dissenya les teves activitats amb Educaplay

=> Totes les activitats creades



  
=> Activitat amb google map



Totes les activitats online.
Per als meus alumnes:

  
1 - Projecte col • lectiu
2 - Crea el teu compte a gmail
3 - Tria la teva activitat
4 - Repartiment i punts.
5. Tots els nostres blocs.


  Wiki

  
Fòrum per debatre


Jocs d'estratègia:
Rise of Nations
Age of Empires
Escenario_Edad_Antigua
Més jocs d'estratègia

Activitats voluntàries d'investigació
...
.


RECURSOS PER APRENDRE-ENSENYAR ORGANITZATS PER MATÈRIES-ASSIGNATURES I TEMES :




Presentació d'inici de curs
Significat de les sigles:
D: Disseny correcte de l'entrada
E: Escenes seleccionades per iniciar el tema.
V: Llista de vocabulari
R: Resum d'elaboració pròpia.
E: Esquemes suficients.
P: Presentació explicativa.
C: Comentari; en història d'un text, en geografia una gràfica.
P: Practica; en història elaborar una línia del temps, en geografia altra gràfica.
M: Mapa.
P: Preguntes per fer a la llibreta
A: Activitats online sobre el resum i el vocabulari.
C: Joc de cartes sobre el resum.

En verd significa que està llest i pujat, en vermell que encara no està pujat. Després de les sigles poso entre parèntesis el nombre de criteris que compleix cada tema / unitat didàctica.
__________________

TEMES D'HISTÒRIA
CONTEMPORÀNIA UNIVERSAL

  
=> Pàgina d'inici
d'Història Contemporània
DEV R E P CPMPAC (4) => 1. La Terra .
D'V REP CP M PAC (7) => 2. La xarxa geogràfica .
D EVR E P C S M P A C (8) => 3. Relleu i geografia física .
D EVR E P C S M P A C (8) => 4. Temps i clima
D EVR E PC S M A PC (9) => 5. Climes i paisatges naturals
D'VR EP C P M PAC (2) => 6. Problemes mediambientals.
D I VR E PC P MP A C (7) => 7. Història, aspectes generals.
DEV R E P C S M PA C (8) => 9. Mesopotàmia i primeres civilitzacions
DEV REPC S M PA C (6) => 10. Antic Egipte
D E V REPC S M PAC (4) => 11. Grècia antiga
D E V R E P C P MP AC (7) => 12. Roma Antiga
D EVREPCPMPAC (0) => 13. Hispània
...............................................................................................................
D EV R E P C P MP A C (7) => 1. Demografia
D'V RE P C P MP AC (3) => 2. La ciutat
DEVREP C S M PAC (0) => 3. Societat i cultura
D I VR E PC P MP A C (7) => 4. Història, aspectes generals.
D E VREP C S M PA C (9) => 5. L'Edat Mitjana.
D E VREP C S M PA C (9) => 6. Món musulmà a l'Edat Mitjana
D E V R EP C P MPA C (6) => 7. Espanya en l'Edat Mitjana
D'V REP CPMPAC (5) => 8. L'Edat Moderna (s. XV-XVI)
D E VRE P C P MP AC (3) => 9 L'Edat Moderna (s. XVII-XVIII)
D EVREP C S M PAC (0) => 10. Conquesta i colonització d'Amèrica
...............................................................................................................
D E VRE P C S M P A C (7) => Geografia física .
D E V R E P C S M PAC (3) => Geografia i organització política
D EV R E P CPMPAC (3) => Economia, aspectes generals .
D EV R EPCPMP A C (3)   => Sector primari. .  
D EV R EPCPMP A C (3) => Sector secundari. .
D EV R EPCPMP A C (3) => Sector terciari.
D E VREPC P MPAC (7) => La globalització
...............................................................................................................
D E VRE P PA C => 1. Anar a introducció a la història
D'V REP PAC => 2. La crisi de l'Antic Règim
D EV REP PAC => 2. Anar a la Revolució Francesa
D EV REP PAC => 3. Anar a les Revolucions Liberals
D'V REP PAC => 4. Anar a la Revolució Industrial
D'VR I PPAC => 5. Anar al Moviment Obrer
D EVREP P AC => 6. Anar a l'imperialisme colonial
D E V R E P P AC => 7. Anar a la 1 ª Guerra Mundial
D'VR EP PAC => 8. Anar a la Revolució Russa
D'VR I PPAC => 9. Anar a l'època d'entreguerres
D'V RE PPAC => 10. Anar al feixisme i al nazisme
D E V RE P PAC => 11. Anar a la 2a Guerra Mundial
D EV R EP PAC => 12. Anar a la Guerra Freda
D EVRE P PAC => 13. Anar a la descolonització
D E V R EPPAC => 14. Anar al Nou Ordre Mundial
D EV REPC P AMC => 10. La globalització

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TEMES DE GEOGRAFIA D'ESPANYA :
=> 9. Moviments migratoris
=> Piràmide de població
=> Poblament rural i urbà
=> Comentari d'un plànol urbà
=> 10 Anar als sectors econòmics
=> 11 L'agricultura a Espanya
=> 12 La indústria a Espanya
=> 13 Els serveis a Espanya
=> 14 Ordenació territorial
=> 15 Espanya i la Unió Europea
_______________________________


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TEMES D'HISTÒRIA DE L'ART:
=> 10 L'art barroc
=> 11 L'art neoclàssic i Goya
=> 12 L'art romàntic
=> 13 Arquitectura des del s. XIX
=> 14 Anar a l'art avantguardista
=> 15 L'art des de 1945
______________________________
Vocabulari d'art.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

TEMES D'HISTÒRIA D'ESPANYA :
=> Tema 1: Repàs (història antiga, medieval, moderna d'Espanya)
=> Tema 2: Història Contemporània d'Espanya, visió general
=> Tema 3: Crisi de l'Antic Règim; de Carles IV a Ferran VII
=> Tema 4: La construcció de l'estat liberal: d'Isabel II al Sexenni
=> Tema 5: La restauració: ( restauració en còmic )
=> Tema 6: Evolució econòmica i social d'Espanya en el segle XIX
=> Tema 7: La 2a República => Tema 8: La Guerra Civil. => Tema 9: El franquisme => Tema 10: La democràcia


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


METODOLOGIA :


Com fer classe amb eficàcia
  
Tipus d'activitats i la seua correcta seqüencialització
Treball en grups i aprenentatge cooperatiu.
 Aprenentatge basat en projectes: tots els projectes


   
  Tècnica docent per aconseguir un bon ambient a classe "positiu dinàmic"

Consells per mantenir l'autoritat a l'aula i evitar l'estrès docent
  
Breu informe sobre les possibilitats de l'ús d'internet per a l'educació

Curs gratuït per crear un bloc educatiu .
.

PRESENTACIÓ I OBJECTIU D'AQUEST BLOC .
Aquest bloc serveix com a font de recursos per a alumnes i professors d'educació secundària i batxiller en les àrees de Ciències Socials, Història, Geografia i Art. L' objectiu inicial d'aquest lloc és ajudar els meus alumnes. jo sóc Francisco Ayén , professor d'educació secundària a Alacant. Per contactar amb mi ho pot fer publicant un comentari en qualsevol pàgina o també pot utilitzar aquest correu electrònic.
Segons el destinatari aquest bloc té tres objectius específics:
  • Per als meus alumnes, oferir-los un canal comunicació que està sempre obert i proporcionar accés als recursos que han vist a classe ia altres complementaris. A més de convertir Internet en un instrument d'aprenentatge per mitjà de les activitats en línia, del fòrum, la wiki, o el bloc col • lectiu . En aquesta pàgina parlo més sobre l'ús d'Internet en l'educació. La idea és ampliar els moments d'aprenentatge més enllà de l'aula seguint la filosofia de l'educació expandida.
  • Per a mi aquest lloc és un instrument amb el qual organitzo la meva feina. A més em permet disposar d'una còpia de seguretat online i sempre accessible dels documents que he preparat per a classe.
  • Respecte a altres companys, la meva intenció és aprendre intercanviant experiències. Dins d'aquesta filosofia, ofereixo els materials que he elaborat per classe, tots de lliure descàrrega, i convido als altres a fer el mateix.
 
Els continguts d'aquest bloc s'organitzen com en un lloc web. A la pàgina principal hi ha una pàgina fixa amb vincles a les entrades principals que s'organitzen en quatre grups: per tipus de recursos (on va destacar la secció de de cinema i història o la d'història en mp3), activitats (dividida en apartats com activitats línia, per fer a classe, etc.) per matèries / assignatures, cadascuna dividida en temes / unitats didàctiques, activitats per a classe, i finalment una secció amb reflexions metodològiques Les pàgines de cada bloc estan interconnectats amb vincles recíprocs, però hi ha recursos que només apareixen una de les parts. Combino el material que jo he preparat (resums, esquemes, presentacions i fotos d'art principalment) amb el d'altres webs i altres professors (sempre esmentant la font). Quan no esmento la font és perquè la desconec, l'autor pot avisar-me i li citaré immediatament. Si els propietaris del seu copyright no estan conformes, només han de notificar-i ho retiraré. Tots els recursos que jo he elaborat són de lliure disposició (si vol incloure al bloc / web només demano que posi un enllaç cap a la pàgina de la qual ho prengui). Perquè es puguin descarregar sense problemes he creat aquesta pàgina descàrregues útils on explico com fer-ho. A la columna de la dreta poden veure les últimes ampliacions i els últims comentaris, les tasques pendents les col • locaré en aquesta pàgina . L'escassa publicitat que apareix em permet pagar el cost del domini.






No hay comentarios:

Publicar un comentario

Muchas gracias por comentar, hacer sugerencias o por avisarme de algún error. Normas para comentar:
1. No respondo a preguntas que te haya hecho tu profesor. La ayuda que te ofrezco es este blog.
2. No se permiten comentarios inapropiados ni spam (publicidad) de sitios que no sean educativos, pero sí enlaces a webs o blogs que tengan contenidos relacionados con la temática de la entrada.
3. Sin errores gramaticales deliberados.
4. Usa un nombre para poder referirme a alguien en mi respuesta


           
Subir